پناهگاه توپ فعالیت استفاده انتخابات ستاد انتخابات

پناهگاه توپ: فعالیت استفاده انتخابات ستاد انتخابات رییس ستاد انتخابات اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی خاک کشور هم در حال دچار شدن به همین آینده است , منابع آب کشور عزیزمان ایران از مرز بحران هم گذشته

در گذشته ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر جمعیت در کشور داشتیم و هر چه خواستیم آب و خاک را استفاده کردیم بی آنکه آینده نگری داشته باشیم. ولی با زیاد کردن جمعیت نیازها اضافه

خاک کشور هم در حال دچار شدن به همین آینده است , منابع آب کشور عزیزمان ایران از مرز بحران هم گذشته

منابع آب کشور عزیزمان ایران از مرز بحران هم گذشته؛ خاک کشور هم در حال دچار شدن به همین آینده است

عبارات مهم : جمعیت

در گذشته ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر جمعیت در کشور داشتیم و هر چه خواستیم آب و خاک را استفاده کردیم بی آنکه آینده نگری داشته باشیم. ولی با زیاد کردن جمعیت نیازها اضافه شد و آن چیزی که بی ارزش بود، اکنون ارزش پیدا کرده است.

خاک کشور هم در حال دچار شدن به همین آینده است , منابع آب کشور عزیزمان ایران از مرز بحران هم گذشته

معاون مدیر جمهوری با بیان اینکه نسل فعلی یکی از بدترین نسل های تاریخ کشور عزیزمان ایران زمین در امانتداری از منابع طبیعی و محیط زیست بوده و چیزی جهت نسل های بعد باقی نگذاشته هست، گفت: بعضی منابع مانند آب از مرز بحران هم گذشته است و خاک کشور هم در حال دچار شدن به همین آینده است و در شرایط بحرانی قرار دارد.از سوی دیگر، با اینکه جمعیت به ۸۰ میلیون نفر رسیده هست، ولی هنوز جهت خیلی ها نحوه استفاده صحیح از منابع محدود مهم نیست.

به گزارش گزینش ؛ دکتر عیسی کلانتری مدیر شرکت حفاظت محیط زیست با بیان این مطلب در نخستین همایش روز جهانی خاک که در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: در گذشته ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر جمعیت در کشور داشتیم و هر چه خواستیم آب و خاک را استفاده کردیم بی آنکه آینده نگری داشته باشیم. ولی با زیاد کردن جمعیت نیازها اضافه شد و آن چیزی که بی ارزش بود، اکنون ارزش پیدا کرده است.

در گذشته ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر جمعیت در کشور داشتیم و هر چه خواستیم آب و خاک را استفاده کردیم بی آنکه آینده نگری داشته باشیم. ولی با زیاد کردن جمعیت نیازها اضافه

به گفته وی، بعضی منابع مانند آب از مرز بحران هم گذشته است و خاک کشور هم در حال دچار شدن به همین آینده است و در شرایط بحرانی قرار دارد.از سوی دیگر، با اینکه جمعیت به ۸۰ میلیون نفر رسیده هست، ولی هنوز جهت خیلی ها نحوه استفاده صحیح از منابع محدود مهم نیست.

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از قوانین برنامه ششم توسعه گفت: این قوانین خارج از ظرفیت های موجود تحمیل شده است است و با امکانات کشور سازگار نیست؛ بنابراین خارج از میزان پایداری منابع از آنها استفاده می کنیم. به عنوان نمونه هنگامی که که به گوشت بیشتری نیاز داریم، باید تعداد دام ها را زیاد کردن دهیم و با این کار پوشش گیاهی تحت فشار قرار می گیرد و از بین می رود که در نتیجه آن خاک هم از بین خواهد رفت. بعد از آن جنگل ها هم ضعیف می شود و آب باران دیگر در زمین آن طور که باید نفوذ نمی کند و درنهایت یک واکنش‌ها نادرست به طور زنجیروار به محیط زیست تحمیل می شود.

وی یادآور شد: از پایه راجع به پرسشها زیست محیطی مسئله داریم و هنگامی که از اول اصول را زیر پا می گذاریم تا آخر دیوار کج می رود.در حالی که باید در کشور بررسی کنیم چه میزان آب و خاک داریم و چه میزان ظرفیت تولید و توسعه در دسترس هست. از اوج می گویند که به چه اندازه تولید کنیم و نگاه نمی کنند که چقدر ظرفیت داریم.در چنین شرایطی در نهایت محیط زیست نابود می شود و محیط زیستی که باید نگهبان حق و حقوق نسل های آینده باشد به نسل فعلی هم بدهکار می شود، در حالیکه اینها امانت بین نسلی است.

خاک کشور هم در حال دچار شدن به همین آینده است , منابع آب کشور عزیزمان ایران از مرز بحران هم گذشته

دکتر کلانتری با بیان اینکه این نسل یکی از بدترین امانتداران نسل های تاریخ این سرزمین بوده و چیزی جهت نسل های بعد باقی نگذاشته هست، گفت: معلوم نیست که نسل های بعدی چطور در مورد این نسل قضاوت خواهند کرد ولی حداقل کمی به وظایف خود عمل کنیم و امکانات تجدیدپذیر را تجدید ناپذیر نکنیم.

وی افزود: کی به ورشکستگی آب می رسیم؟ هنگامی که که مصارف از منابع زیاد باشد؛ کاری که ما با آب کردیم اینگونه بود و متاسفانه خاک هم به همین مسیر می رود؛ بیش از آنکه خاک را محیط زیست فرسوده کند، ما آن را با شور کردن و فشار بر خاک و رفتارهای نادرست دیگری که داریم، فرسوده می کنیم.

در گذشته ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر جمعیت در کشور داشتیم و هر چه خواستیم آب و خاک را استفاده کردیم بی آنکه آینده نگری داشته باشیم. ولی با زیاد کردن جمعیت نیازها اضافه

معاون مدیر جمهوری خاطرنشان کرد: این عنوان با ایجاد تشکیلات و شرکت تازه و زیاد کردن بودجه و ایجاد وزارت خاک و جنگل و محیط زیست و آب هم حل نمی شود؛ باید فرهنگ درست شود و با مردم صادق باشیم.

وی افزود: دائما نگوییم ما کشور بزرگی هستیم و می توانیم جمعیت بیشتری داشته باشیم، منابع تولید غذا در کشور عزیزمان ایران محدود هست. باقیمانده نیازمان را باید وارد کنیم و در صورتی که قصد زیاد کردن جمعیت داریم این زیاد کردن جمعیت باید منوط به تامین غذا از طریق واردات باشد.

خاک کشور هم در حال دچار شدن به همین آینده است , منابع آب کشور عزیزمان ایران از مرز بحران هم گذشته

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست تاکید کرد: جهت ۸۰ میلیون جمعیت نمی توانیم خودکفا باشیم و باید این واقعیت ها را به مردم و سیاستگذاران بگوییم. با پروپوزال های غلط منابع خاک را نابود کردیم و امروز فکر نجات آن از آلودگی و پسماند هستیم .

وی با یادآوری این عنوان که در شمال کشور پسماند که پیش از این آب را آلوده کرده بود، در حال از بین بردن خاک هست، اظهار داشت: مدیر جمهوری پرسشها محیط زیستی را به خوبی درک و لمس کرده است و به همین جهت جهت محیط زیست چهار اصل مهم گذاشته که در بودجه سال آینده هم لحاظ شده است است.

دکتر کلانتری کم کردن آلودگی هوا، مقابله با ریزگردها، مدیریت پسماند در کشور با نگاه خاص به استان های شمالی و پرداخت حقابه تالاب ها و احیاء آنها را چهار اولویت برنامه ای دولت دوازدهم برشمرد و خاطرنشان کرد: ریزگردها ناشی از تخریب و فرسایش خاک است .

وی خاطرنشان کرد: جهت هر وجب از خاک این مملکت در حالی دهها شهید داده ایم که به آسانی آن را از دست می دهیم. باید این منبع ارزشمند را جهت نسل های آینده نگهداریم تا شرمنده نباشیم و جلوی فرسایش خاک را بگیریم.

در ادامه وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ارزش خاک کمتر از آب نیست، گفت: بهره برداری غیراصولی و غیرفنی از منابع، نابودی خاک پایدار و پوشش گیاهی را به همراه داشته و آن را در معرض هجوم باد و سیلاب ها قرار داده است.

مهندس محمود حجتی با بیان اینکه در عرصه طبیعی با فرسایش خاک از طریق آب و باد رو به رو هستیم، افزود: بهره برداری غیراصولی و غیرفنی موجب شده است است خاک کشور در معرض هجوم باد و سیلاب قرار بگیرد و اثرات تخریبی روی ثروت ملی بگذارد. وی ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب و مدیر جمهوری به علت حمایت هایی که در زمینه آب و خاک داشتند، افزود: دو طرح بیابان زدایی و آبخیزداری از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی هستند که به منظور پوشش گیاهی و حفاظت از خاک در دستور کار قرار گرفته اند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر در حوزه آبخیزداری درست عمل کنیم، می توانیم بخشی از آب بارندگی ها را به جای تبخیر در زیرزمین حفظ و از تبخیر آن جلوگیری کنیم. در بحث مربوط به ریزگردها، بیابان زدایی و حفظ پوشش گیاهی هم منابع خوبی در اختیار قرار گرفته است که نیازمند حضور و همکاری مردم، بهره برداران و شرکت های مردم نهاد هستیم.

خلیل آقایی مدیر شرکت جنگل ها هم در این همایش از آینده نگری اجرای۱۰میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: دولت و مسئولان اجرایی باید توجه مورد نیاز را به اجرایی شدن این قانون داشته باشند.

واژه های کلیدی: جمعیت | منابع | استفاده | سال آینده | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار